До Міжнародного дня людей з інвалідністю. Мистецтво для кожного.

03 грудня 2021
392

У наш час досить швидко відбуваються процеси, які змінюють людину і світ, тому педагогічні працівники мають бути готовими до реалій, що виникають. За словами німецького педагога Георга Кершенштейнера, «школа зобов’язана гнучко відгукуватися на зміни в суспільстві і повинна сама стати немов би суспільством в мініатюрі».

Питання підвищення ефективності навчання і виховання дітей із особливими потребами є актуальними як для України, так і для інших держав світового суспільства, адже великий відсоток дітей має порушення у розвитку. І саме мистецтво має значні можливості для покращення підготовки дітей в умовах інклюзивної освіти.

Інклюзивний – це той, що включає всіх або все. Інклюзивність – це включення всіх в певну систему (наприклад, освіти) незалежно від їх фізичних, фізіологічних або інших особливостей. Простими словами, Інклюзія (інклюзивність) – це прагнення залучити й інтегрувати всіх людей і групи в діяльність, особливо тих, хто перебуває у несприятливих умовах або має обмежені фізіологічні можливості.  Інклюзивне навчання дітей – це забезпечення доступу до якісної освіти для всіх дітей шляхом ефективного задоволення їх різноманітних потреб, своєчасного реагування, прийняття, поваги й підтримки.

Значний розвивально-виховний потенціал у цьому процесі має мистецтво. Воно є специфічною формою суспільної свідомості та естетичної діяльності людини, виступає засобом зберігання і передавання досвіду людства. Особливе місце в житті людини займають естетичні почуття. С. Максименко пише: «Естетичні почуття – це відчування краси в явищах природи, у праці, у гармонії барв, звуків і рухів. Гармонійна злагодженість в об’єктах цілого та частин, ритм, консонанс, симетрія пов’язані з почуттям приємного, насолодою, яка глибоко переживається та облагороджує душу. Ці почуття викликають твори мистецтва. Великий емоційно-творчий потенціал мають національне та світове мистецтво: фольклор, театр, музика, музеї, образотворча діяльність, кінематограф, література, декоративно-ужиткове мистецтво, природа.

Полтавська міська школа мистецтв «Мала академія мистецтв» імені Раїси Кириченко завжди в авангарді провідних течій і тенденцій у розвитку мистецтва, педагогіки, творчості. В розвитку інклюзивної освіти ми також не стоїмо осторонь , завжди були і є відкритими для всіх. Тому, коли це питання стало актуальним у суспільстві, викладачі розпочали працювати в цьому напрямку. В цьому навчальному році на Відділі науки та мистецтва було створено Методичне об’єднання по роботі з дітьми з особливими потребами. Кожна така дитина потребує особливого підходу, тож ми будемо створювати всі умови для їх навчання та повноцінного творчого та особистісного розвитку.

У нашій школі на даний момент навчається 13 дітей з особливими освітніми потребами, вони отримують повний мистецький розвиток на образотворчому, вокально-хоровому, фортепіанному, народному, оркестровому відділах. Навчання дітей з особливими потребами проходить нерозривно і сумісно із усіма іншими дітьми адже це позитивно впливає на всіх учасників освітнього процесу.

Мистецька школа як маленька копія дорослого світу, де ми навчаємося взаємодіяти, співіснувати, творити загальну справу разом, не дивлячись на те, що ми всі різні. Але в тому і є наша перевага – в умінні співпрацювати задля досягнення спільної мети не зважаючи ні на які обмеження. Адже всі обмеження в нашій голові, вони роз’єднують, заважають досягати високих, загальнолюдських, гуманних цілей. Співпраця в творчості – наша мета і ми зробимо все для того, щоб  кожна дитина була в змозі знайти, відкрити і жити в творчості.

Контакти

36000, Україна м.Полтава, вул.Соборності, 35
(0532) 52-08-78, 50-28-75
mala_akademya@ukr.net
Директор: заслужений працівник культури України, член творчої спілки Асоціації діячів естрадного мистецтва України, Голова Ради директорів мистецьких шкіл Полтавської області Магомедова Тетяна Юріївна